Η χρήση ενός αντικειμένου στην ελεύθερη εκφραστική κίνηση βοηθεί το παιδί να απελευθερωθεί και να εκφραστεί καλύτερα και ακόμη αναπτύσσει τη φαντασία του. Το παιδί χρησιμοποιώντας, για παράδειγμα, μια εφημερίδα ή ένα κομμάτι ύφασμα κατα την ώρα της κίνησης πειραματίζεται σύμφωνα με τις δυνατότητες που του προσφέρει το αντικείμενο, με περισσότερη αυτοπεποίθηση και προέκταση της φαντασίας του. Το σχήμα του αντικειμένου καθώς και οι άλλες ιδιότητές του, είναι ένα κίνητρο για δημιουργική έκφραση.
Το παιδί προτού χρησιμοποιήσει ένα αντικείμενο θα πρέπει πρώτα να το γνωρίσει. Ν' αντιληφθεί από τι υλικό είναι κατασκευασμένο και τα άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
Παράδειγμα: χρήση εφημερίδας
Το παιδί προτού χρησιμοποιήσει ένα αντικείμενο θα πρέπει πρώτα να το γνωρίσει. Ν' αντιληφθεί από τι υλικό είναι κατασκευασμένο και τα άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
Παράδειγμα: χρήση εφημερίδας
- Γνωριμία με το αντικείμενο
__ Παράγει ένα ήχο με την εφημερίδα (πιθανό να προέρχεται από τσαλάκωμα, σχίσιμο κλπ )
__ Παράγει μια σειρά από ήχους, όμοιους ή διαφορετικούς
__ Κάνει διάφορα σχήματα στον αέρα ή το πάτωμα με την εφημερίδα (ευθείες, καμπύλες, γωνίες κλπ)
__ Εκφράζει συναισθήματα (ανάλογα με τη χρήση της εφημερίδας)
__ Χρησιμοποιεί την εφημερίδα σαν ένα οποιοσδήποτε άλλο αντικείμενο (καπέλο, μπάλα, αεροπλανάκι κλπ)
Κατα την εκτέλεση των πιο πάνω δραστηριοτήτων επιμένουμε σε απόλυτη ησυχία και αυτοσυγκέντρωση των παιδιών. Στο τέλος κάθε δραστηριότητας γίνονται παρατηρήσεις και σχόλια ανάμεσα στα στα παιδιά.
- Κίνηση με το αντικείμενο
__ Σαν μια προέκταση αυτης της δραστηριότητας είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί και ηχογραφημένη μουσική ή μουσική στο πιάνο, την οποία τα παιδιά θα ερμηνεύουν με τις κινήσεις τους και το αντικείμενο.
- Ζευγάρια
- Ομαδική Εργασία
Βιβλιογραφία: ΛΕΝΙΑΣ ΣΕΡΓΗ (1985), "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ", GUTENBERG, ΑΘΗΝΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου