Μουσική Αγωγή Στα Πρώτα Χρόνια Του Παιδιού

Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου 2015

Το Ομαδικό Πνεύμα Μέσα Από 5 Διασκεδαστικά Παιχνίδια !

  Επέλεξα 5 παιχνίδια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε παιδιά δημοτικού, αλλα και σε ηλικίες νηπιαγωγείου. Και γιατί όχι, όταν στο σπίτι έχουμε τους φίλους των παιδιών μας.

   Οι δραστηριότητες και οι εικόνες που ακολουθούν ανήκουν σε έκδοση με παιχνίδια καρτών :
              "100 games to play on holiday"(2010), Usborne Activity Cards
               Written by Rebecca Gilpin. Illustrated by Antonia Miller.
                Designed by Catherine Mackinnon
                First published in 2010 by Usborne Publishing Ltd

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ

1.Βάζουμε όλα τα παιδιά σε μία σειρά. το ένα πίσω από το άλλο κι ορίζουμε τον πρώτο στη σειρά "ΑΡΧΗΓΟ" .Στόχος του παιχνιδιού είναι να αντιγράφουν όλοι τις κινήσεις του "ΑΡΧΗΓΟΥ".

2.Τα παιδιά που δεν αντιγράφουν ακριβώς τις κινήσεις του, βγαίνουν από το παιχνίδι και το παιδί που μένει τελευταίο γίνεται ο επόμενος "ΑΡΧΗΓΟΣ".

musicEfi Tip : Στη μουσικοκινητική χρησιμοποιείται η παραπάνω δραστηριότητα, μόνο που όλο αυτό γίνεται με συνοδεία μουσικής . Ο "αρχηγός" όταν ολοκληρώσει τις κινήσεις του, πηγαίνει στο τέλος της σειράς κι "αρχηγός" γίνεται το παιδί που ήταν πίσω του κ.ο.κ. Έτσι, από την θέση του "αρχηγού" περνούν όλα τα παιδιά! Ο ρυθμός, η κίνηση κι η φαντασία των παιδιών, τους κάνει όλους νικητές !!

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ

  Για αυτή την δραστηριότητα, θα χρειαστούμε μερικά αντικείμενα, ένα κομμάτι ύφασμα/μαντήλι, λίγο χαρτί και στυλούς ή μολύβια.
1. Ένα παιδί βάζει διάφορα αντικείμενα στο πάτωμα, χωρίς τα υπόλοιπα παιδιά να βρίσκονται στον ίδιο χώρο και τα καλύπτει με ένα κομμάτι ύφασμα.
2. Μπαίνουν στον χώρο τα υπόλοιπα παιδιά και τους αποκαλύπτει τα αντικείμενα που βρίσκονται κάτω από το ύφασμα. Αφήνει δύο λεπτά να τα παρατηρήσουν και τα ξανακαλύπτει.

3. Κάθε παιδί γράφει τα αντικείμενα που θυμάται. Εκείνο που θα βρεί τα περισσότερα, κερδίζει!

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ, ΚΛΕΦΤΗΣ...

  Για αυτό το παιχνίδι, θα χρειαστείτε λίγα κέρματα ή μικρά κουτάλια μέσα σε μία κάλτσα, μία καρέκλα κι ένα μαντήλι. Επιλέξτε ένα παιδί που θα υποδυθεί τον "φρουρό" και κλείστε του τα μάτια με το μαντήλι. Τοποθετήστε την κάλτσα κάτω από την καρέκλα.


1. Ο "φρουρός" κάθεται στην καρέκλα και τα υπόλοιπα παιδιά στέκονται σε μικρή απόσταση, σε σειρά, ο ένας πίσω από τον άλλον.
2. Ξεκινά το πρώτο παιδί, περπατώντας στις μύτες να πλησιάσει την καρέκλα και να πάρει την κάλτσα χωρίς να τον ακούσει ο "φρουρός".
3. Αν ο "φρουρός" ακούσει κάποιον ήχο τότε φωνάζει Stop! και δείχνει εκεί που νομίζει ότι βρίσκεται το παιδί που προσπαθεί να πάρει την κάλτσα.
4. Με την σειρά, δοκιμάζει ένα-ένα παιδί να πάρει αθόρυβα την κάλτσα. Αυτός που θα καταφέρει να την πάρει είναι ο επόμενος "φρουρός".

musicEfi Tip : Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μουσικό όργανο π.χ. κουδουνάκια

ΜΙΣΟΚΟΙΜΙΣΜΕΝΑ ΣΚΥΛΑΚΙΑ

  Το παρακάτω παιχνίδι, είναι καλύτερο σε χώρο όπου τα παιδιά θα μπορούν να ξαπλώσουν στο πάτωμα.


1. Επιλέξτε ένα παιδί για τον ρόλο του "Εκπαιδευτή". Τα υπόλοιπα παιδιά ξαπλώνουν σε διάφορα σημεία και προσποιούνται ότι είναι "μισοκοιμισμένα σκυλάκια" 
2. Ο "Εκπαιδευτής" περπατά ανάμεσά τους και κάνοντας αστείους ήχους ή λέγοντας διάφορα αστεία (χωρίς όμως να τα αγγίζει) , προσπαθεί να τα κάνει να γελάσουν ή και να αλλάξουν τελείως την θέση τους.
3. Αν ένα παιδί/"σκυλάκι" μετακινηθεί τελείως ή γελάσει......τοτε γίνεται κι εκείνο "εκπαιδευτής" και μαζί προσπαθούν να "ξυπνήσουν" και τους υπόλοιπους.
4. Το τελευταίο παιδί/"σκυλάκι" θα είναι ο νικητής!  

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΙΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

1. Κάθε παιδί χρειάζεται ένα μολύβι ή ένα στυλό κι ένα κομμάτι χαρτί όπου εκεί το πρώτο παιδί θα ξεκινήσει να ζωγραφίζει ένα κεφάλι και τον λαιμό....μετά θα το διπλώσει,  αφήνοντας όμως το σημείο που ειναι ζωγραφισμένος ο λαιμός να φαίνεται .
2. Δίνετε το χαρτί στον επόμενο κι εκείνος προσθέτει το μισό μέρος από ένα σώμα...
3. ...διπλώνετε και η διαδικασία συνεχίζεται ομοίως, όπως φαίνεται και στην εικόνα παρακάτω.

  Στο τέλος, ξεδιπλώνετε και αποκαλύπτεται η ζωγραφιά! 




2 σχόλια:

  1. Όλοι εμείς που αγαπάμε κι ασχολούμαστε με τα παιδιά, βοηθώντας ο ένας τον άλλον ίσως καταφέρουμε να κανουμε τον κόσμο τους καλύτερο!! Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή