Μουσική Αγωγή Στα Πρώτα Χρόνια Του Παιδιού

Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2015

Ακούω τον ήχο-κάνω το σχήμα

  • Όλα τα παιδιά είναι σε ημικύκλιο.
  • Μπροστά τους έχουν ένα λευκό χαρτί και μολύβι.
  • Έχουμε δύο όργανα και δύο σχήματα:
                 Μεταλλόφωνο - κύκλος
                 Ξύστρα - τρίγωνο


  • Η νηπιαγωγός είναι πίσω από τα παιδιά. Έχει μπροστά της στο θρανίο τα δύο όργανα. Παίζει για λίγο ένα-ένα όργανο π.χ. μεταλλόφωνο και ξύστρα και ζητά από τα παιδιά να φωνάξουν το σχήμα, ανάλογα. Η νηπιαγωγός αρχίζει να παίζει ένα-ένα όργανο αργά.
  • Τα παιδιά ξεχωρίζοντας το όργανο, θυμούνται τι σχήμα αντιπροσωπεύει και κάνουν στο λευκό χαρτί το σχήμα.


  • Στην αρχή η νηπιαγωγός παίζει τα όργανα αργά-αργά. Δεν πρέπει ν' ακολουθεί πάντα την ίδια σειρά. Καμιά φορά παίζει ένα τρίτο όργανο για να δει πως θα αντιδράσουν.
  • Στο τέλος όλα τα παιδιά θα πρέπει να έχουν ζωγραφίσει τα ίδια σχήματα. Σηκώνονται όρθια και κρατάνε την καρτέλα τους και η νηπιαγωγός ελέγχει.
  • Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά θα πρέπει να διακρίνουν το Μεταλλόφωνο  και την ξύστρα και να θυμούνται το σχήμα του κάθε ήχου.
          Στο τέλος μπορούν να χρωματίσουν το κάθε σχήμα με διαφορετικό χρώμα.



Βιβλιογραφία:
Ανδρέας Χαραλάμπους (2001), "Μουσικά Παιγνίδια στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία", Εκδόσεις Ατραπός, Αθήνα.

MusicEfi :
Τα μουσικά όργανα που προτείνονται παραπάνω, είναι ενδεικτικά. Φυσικά και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά που έχετε στην διάθεσή σας.
Η παραπάνω δραστηριότητα, θα είχε ενδιαφέρον αν την χρησιμοποιούσαμε κινησιολογικά. Δηλαδή, αντί να ζητήσουμε απο τα παιδιά να ζωγραφίσουν το σχήμα στον ήχο που έχουμε ορίσει, θα μπορούσαν να μας παρουσιάσουν το σχήμα με το σώμα τους είτε ατομικά είτε σε μικρές ομαδούλες.

 

1 σχόλιο:

  1. Πολύ καλή η ιδέα για κίνηση αντί για ζωγραφική...θα έχει περισσότερο ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή