Εισαγωγή:
Ποιοί είναι αγρότες. Γιατί τους λέμε έτσι; Τι ακριβώς κάνουν; Τι φοράνε; Τι προσφέρουν στον κόσμο; Γιατί πρέπει να τους αγαπάμε; Κάνουν δύσκολη και κουραστική δουλειά.
Ρόλοι:
α. 5-6 παιδιά κάνουν τα δέντρα. Τα ίδια αποφασίζουν τι δέντρο θέλουν να είναι, πορτοκαλιά, μηλιά, μανταρινιά κ.λ.π.
Φτιάχνουν, τα ίδια, τον καρπό τους, το χρωματίζουν και με ζελοτέιπ τα κρεμμάνε πάνω τους. Πολλά-πολλά φρούτα.
β. 5-6 παιδιά κάνουν τους αγρότες. Τα ίδια αποφασίζουν πως θα παρουσιαστούν. Καλάθια, ποδιές, μαντήλια, τσαπιά, καπέλα. Βρίσκονται έξω από την τάξη.
γ. 2-3 παιδιά κάνουν τις κοτούλες.
δ. Ένα παιδί κάνει την αλεπού.
Τα ίδια τα παιδιά παίρνουν το ρόλο που θέλουν, το ρόλο που τα εντυπωσιάζει πιο πολύ. Αν κάποιος ρόλος χρειάζεται ένα ειδικό κοστούμι ή μια ειδική μεταμφίεση, τότε τους δίνουμε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν κόλλες, μαντήλια, κορδέλες, καπέλα ή οτιδήποτε άλλο θα τα βοηθούσε στο ρόλο τους. Μόνα τους φτιάχνουν τα πάντα. Η νηπιαγωγός εμψυχώνει και συντονίζει.
Όλη αυτή η διαδικασία δεν είναι χάσιμο χρόνου. Είναι ότι καλύτερο για τα παιδιά. Είναι μια ευκαιρία να "δημιουργήσουν" χρησιμοποιώντας τη δημιουργική φαντασία τους.
- Πριν αρχίσει το παιχνίδι οι ομάδες κάθονται χωριστά και ακούνε τη μουσική του δρώμενου. Να ξεχωρίσουν και να θυμούνται ποια είναι η δικιά τους, ώστε αργότερα στο παιχνίδι, μόλις την ακούσουν να ενεργοποιούνται. Γι' αυτό και τα μουσικά παραδείγματα θα πρέπει να είναι εντυπωσιακά και διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά και κατάλληλα για την κάθε σκηνή.
Το παιχνίδι:
- Τα παιδιά-δέντρα είναι σκορπισμένα στο κέντρο της αίθουσας. Έχουν τα χέρια ανοιχτά σαν κλαδιά. Το κεφάλι τους κάτω σαν να κοιμούνται.
- Οι αγρότες είναι όλοι έξω από την αίθουσα.
- Αρχίζει η πρώτη μουσική. Ένα κοριτσάκι είναι η καλή νεράιδα. Κρατά ένα ραβδάκι και με απαλά βήματα μπαλαρίνας, αγγίζει το ραβδάκι στο κεφάλι των δέντρων. Μετά φεύγει.
- Με τη δεύτερη μουσική τα δέντρα κάνουν αργές κινήσεις των χεριών και του κεφαλιού σαν να ξυπνάνε.
- Τρίτη μουσική: Ακούγονται από μακριά οι αγρότες. Έρχονται χαρούμενοι και αρχίζουν να κόβουν τα φρούτα και να τα βάζουν στα καλάθια. Ένας αγρότης κάνει ότι σκαλίζει ένα δέντρο και άλλο παιδί ότι κλαδεύει.
- Τέταρτη μουσική: Έρχεται καταιγίδα. Τα παιδιά-δέντρα κάνουν μεγάλες κινήσεις. Οι αγρότες σκύβουν κάτω από τα δέντρα να προστατευθούν.
- Πέμπτη μουσική: Πάλι ηρεμία. Τα δέντρα κουνάνε απαλά τα χέρια. Είναι χαρούμενα. Οι αγρότες σηκώνονται. Η καταιγίδα πέρασε.
- Έκτη μουσική: Οι αγρότες χαρούμενοι κάνουν ότι τραγουδούν, μαζεύουν τα πράγματά τους, χαιρετάνε τα δέντρα και φεύγουν.
- Είναι ένα παιχνίδι με μουσική, κίνηση, αυτοσχεδιασμό. Η νηπιαγωγός, σαν εμψυχώτρια, συνεχώς ενθαρρύνει, ενώ τα παιδιά τα κάνουν όλα.
- Άλλη μέρα τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση από το δρώμενο.(Χαραλάμπους, 2003 : 67-69)
Μουσικά Αποσπάσματα:
1. A. Niemann "Singing Fountain" (Nocturne)
Η νεράιδα
2. Μπετόβεν "Ποιμενική Συμφωνία" II μέρος
Τα δέντρα ξυπνούν
3. Bach "Magnificat" in D major
Έρχονται οι αγρότες
4. Μπετόβεν "Ποιμενική Συμφωνία" Καταιγίδα
Αρχίζει η καταιγίδα
5. Μπετόβεν "Ποιμενική Συμφωνία" II μέρος
Τα δέντρα ήρεμα κουνάνε τα κλαδιά τους
6. Bach "Magnificat" in D major
Οι αγρότες παίρνουν τα καλάθια και φεύγουν
Βιβλιογραφία :
Χαραλάμπους Ανδρέας (2003), "Μουσικά Παιγνίδια στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία"-το πράσινο, Εκδ.: Ατραπός, Αθήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου