Στα παιδιά υπάρχει το ένστικτο για άμεση ανταπόκριση. Η αίσθησή τους για μουσική αρχίζει νωρίς. Οι πρώτες τους κινήσεις είναι γεμάτες ρυθμό όπως, δυο χέρια που κινούνται, δυο πόδια που κλωτσάνε. Το βρέφος πάλι, όταν κλαίει, πειραματίζεται ασυνείδητα, σε διάφορους τόνους, πολύ πριν χρησιμοποιήσει τις φωνητικές του χορδές για ομιλία. Μέσα από τον πειραματισμό θα ανακαλύψει την αίσθηση του ήχου, την ευχαρίστηση της σωματικής κίνησης, και τη χαρά του τραγουδιού.
Οι γονείς, η δασκάλα πρέπει να ενθαρρύνουν και να απολαμβάνουν τη δημιουργική ικανότητα των παιδιών ειτε στις αυτοσχέδιές τους μελωδίες ειτε στην ελεύθερή τους κίνηση όταν ακούνε μουσική.
Μουσική μπορεί να υπάρχει σ'οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας του παιδιού. Την ώρα του παιχνιδιού, του ντυσίματος, του μπάνιου. Συνθέτουν στο παιχνίδι τους τραγούδια, ποιήματα, ρίμες, χορούς. Η μουσική σ'αυτή την ηλικία είναι μια τέχνη δράσης σε αντίθεση με την τέχνη του εκτελεστή ή του θεατή. (ΣΕΡΓΗ, 1982 : 4-5)
Βιβλιογραφία:
ΣΕΡΓΗ ΛΕΝΙΑ (1982), Δημιουργική Μουσική Αγωγή Για Τα Παιδιά Μας, Αθήνα, Εκδ.GUTENBERG
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου