Ας δοκιμάσουμε να δημιουργήσουμε μία μικρή ορχηστρούλα με τα παιδιά, όπου ο ρυθμός θα βοηθήσει στην συγκέντρωση, στον συντονισμό, στη συνεργασία και στην ικανότητα να ακούνε και να ακολουθούν μαζί την ομάδα.
Επιλέξτε κρουστά οργανάκια και μοιράστε σε κάθε παιδί από ένα.
Στην ανάρτηση με τίτλο : "Μέσα απ'τα κρουστά τα παιδιά γνωρίζονται" είχαμε κάνει μία πρώτη προσέγγιση στο θέμα αυτό.
Γνωρίσαμε πως 1 χτύπος (ή 1 παλαμάκι) ισούται με 1 χρόνο (στη μουσική ο 1 χρόνος είναι 1 τέταρτο)
Ας φανταστούμε ότι το 1 τέταρτο, είναι ένα μήλο κι εμείς το κόψουμε στη μέση...
....τότε θα έχουμε 2 όγδοα . (Ουσιαστικά είναι το ίδιο σχήμα, μόνο που προστιθεται μία ουρίτσα στο πλάϊ)
Επομένως έχουμε :
Το τέταρτο θα το λέμε "τα"
Και το όγδοο θα το λέμε "τι τι"
Όταν βλέπουμε δύο όγδοα το ένα δίπλα στ' άλλο (όπως στην φωτό) ή τα δύο όγδοα ενωμένα με μία γραμμή, είναι ακριβώς το ίδιο!
Όταν δημιουργούμε ένα ρυθμικό κομμάτι, στην αρχή γράφουμε τον αριθμό δλδ τον ρυθμό μας.
Παράδειγμα 1: Δημιουργήσαμε ένα ρυθμικό, σε 4χρόνους, που μπορούμε να παίξουμε με τα παιδιά.
Σε παιδιά ηλικίας 5χρ και άνω μπορούμε να δημιουργήσουμε καρτέλες ρυθμικών και να ακολουθήσουμε όλοι μαζί ρυθμικά.
Σε μικρότερες ηλικίες επιλέγουμε πολύ απλά ρυθμικά, όπως στην επάνω φωτό, όπου παίζει 1 φορά η Παιδαγωγός και τα παδιά επαναλαμβάνουν.
Οι κάθετες γραμμές, λέγονται διαστολές. Όταν είναι δύο γραμμές μαζί (δλδ διπλή διαστολή), σημαίνει ότι τελειώνει το κομμάτι μας. Η απόσταση μεταξύ δύο διαστολών λέγεται Μέτρο.
Στο ρυθμικό που βλέπουμε, είναι σε 4 χρόνους και είναι συνολικά 2 μέτρα.
Αρχικά, δοκιμάζουμε με παλαμάκια χρησιμοποιώντας,με το στόμα,παράλληλα τα "τι τι" , "τα" όπου χρειάζεται.
Κι έπειτα, πιο εύκολα θα βγει με τα παιδιά στα κρουστά οργανάκια.
Παραθέτω το παρακάτω βίντεο σαν παράδειγμα:
Παράδειγμα 2: To παρακάτω ρυθμικό μας, είναι σε 2 χρόνους.
Παραθέτω το παρακάτω βίντεο :
Δημιουργούμε δικές μας καρτέλες με διάφορα ρυθμικά κομμάτια, με γνώμονα πάντα να είναι απλά και κατανοητά για τα παδιά. Έτσι δημιουργείτε ένα κλίμα χαράς, διασκέδασης, πνεύμα συνεργασίας κι αυτοπεποίθησης.
MusicEfi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου