- Υλικά: Γλωσσοδέτες, αινίγματα, κλεψύδρα και μουσικά όργανα.
- Μαθησιακός στόχος: Να κατανοήσουν σταδιακά την έννοια της μέτρησης του χρόνου με τη βοήθεια της κλεψύδρας και να πουν έναν γλωσσοδέτη ή να βρουν τη λύση ενός αινίγματος μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Ζητάμε από τα παιδιά να διαλέξουν έναν γλωσσοδέτη και να τον πούνε μία φορά. Γυρνάμε την κλεψύδρα και τους προτείνουμε να μετρήσουν πόσες φορές προλαβαίνουν να πούνε το γλωσσοδέτη στο χρόνο που ορίζεται. Εάν δεν προλαβαίνουν να τον πουν σωστά, δίνουμε τον διπλάσιο χρόνο γυρνώντας την κλεψύδρα δύο φορές. Μια ομάδα παιδιών, κάθε φορά, συνοδεύει με αργά ή γρήγορα χτυπήματα στα μουσικά όργανα.
Μια άλλη πρόταση είναι να πούμε στα παιδιά ένα αίνιγμα και να τους ζητήσουμε να βρουν τη λύση μέσα σε ορισμένο χρόνο, στο διάστημα που μετράει η κλεψύδρα. Όποιος βρει τη λύση στον συγκεκριμένο χρόνο κερδίζει.
Γλωσσοδέτες
Ο Τζίτζιρας Η συκιά μας η διπλή
Ο Τζίντζιρας, ο μίντζιρας, Η συκιά μας διπλή,
ο τζιντζιμιντζιχόντζιρας, η διπλο-γυριστή,
ανέβηκε στην τζιντζιριά, κάνει τα σύκα τα διπλά,
στη μιντζιριά, τα διπλογυρι-γυριστά.
στην τζιντζιμιντζιχοντζιριά, Πάει ο σκύλος ο διπλός,
να φάει τα τζίντζιρα, τα μίντζιρα, ο διπλογυρι-γυριστός,
τα τζιντζιμιντζιχόντζιρα. να φάει τα σύκα τα διπλά,
τα διπλογυρι-γυριστά.
Άσπρη πέτρα Καλημέρα, καμηλάρη
Άσπρη πέτρα ξέξασπρη Καλημέρα καμηλάρη,
κι απ' τον ήλιο ξεξασπρότερη. καμηλάρη καλημέρα.
Αινίγματα
Κλειδώνω, μανταλώνω Έχω ένα βαρελάκι
Κλειδώνω, μανταλώνω, Έχω ένα βαρελάκι
τον κλέφτη βρίσκω μέσα! που 'χει δυο λογιών κρασάκι.
(Ο ήλιος) (Το αυγό)
Ανοιγοκλειούν οι κάμαρες Χίλιοι μίλιοι καλογέροι
Ανοιγοκλειούν οι κάμαρες Χίλιοι μίλιοι καλογέροι
και κρότος δεν ακούγεται. σ' ένα ράσο τυλιγμένοι.
(Τα μάτια) (Το καρπούζι)
Βιβλιογραφία: ΤΖΕΝΗ ΜΩΡΑΪΤΗ, ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΚΟΥΡΙΚΑ (2006), "Το μουσικό γιασεμάκι" Διαθεματικές δραστηριότητες μουσικής για το Νηπιαγωγείο, Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, Αθήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου