Μουσική Αγωγή Στα Πρώτα Χρόνια Του Παιδιού

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

"Πρωϊνό Ξύπνημα"-μικρό δρώμενο

 Το παρακάτω δρώμενο ανήκει στο βιβλίο του Ανδρέα Χαραλάμπους (2002), "Μουσικά Παιγνίδια στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία"-το κίτρινο, Εκδόσεις Ατραπός, Αθήνα.


  • Παίζουν όλα τα παιδιά
  • Βρίσκονται σε διάφορα σημεία της τάξης. Κάνουν ότι κοιμούνται. Ένα ξυπνητήρι κτυπά και όλα πετάγονται και το καθένα από μόνο του, αυτοσχεδιάζει κάτι δικό του στο πρωϊνό ξύπνημα (κάνει ότι πλένετε, βουρτσίζει τα δόντια-κτενίζεται, πίνει το γάλα του, ετοιμάζει την σάκα του).


  • Κατα τη διάρκεια της Α' σκηνής ακούγεται η μουσική "Το πέταγμα της μέλισσας" του Κόρσακοφ.
  • Μετα ακούγεται η μουσική "Η Άνοιξη" του Βιβάλντι. Και όλα τα παιδιά παίρνουν τις σάκες τους και συναντιόνται στην κεντρική πλατεία (στο κέντρο της τάξης). Εκεί αρχίζουν την κουβέντα, παίζουν, γελάνε.
  • Οπότε ακούγεται η αρχή από την "Πέμπτη Συμφωνία" του Μπετόβεν. Τα παιδιά τρομοκρατημένα κοιτούν το ρολόι τους. Άργησαν πολύ. 
  • Τότε αρχίζει το έργο "Ο χορός των σπαθιών" του Αράμ Χατσατουριάν και τα παιδιά τρέχουν προς το σχολείο. Η πόρτα όμως είναι κλειστή. Τα παιδιά είναι λυπημένα πολύ. Γι' αυτη τη σκηνή ακούγεται το έργο "Ελαφρύ Ιππικό" του Σιπέ, το μεσαίο μέρος Unisono, στα έγχορδα (15''). Μόνο για λίγο γιατί αμέσως ακούγεται μια ζωηρή-ζωντανή μουσική ...."Ο ρωσικός χορός" του Τσαικόφσκυ και τα παιδιά ζωντανεύουν και αρχίζουν χαρούμενα ν' αυτοσχεδιάζουν διάφορα παιχνίδια.


Τα έργα κατά σειρά και η διάρκειά τους.
  1. "Ξυπνητήρι"
  2. "Το πέταγμα της μέλισσας" 30''
  3. "Η Άνοιξη" 40''
  4. Αρχή από την V Συμφωνία 7''
  5. "Ο χορός των σπαθιών" του Αράμ Χατσατουριάν 20''
  6. Το τμήμα Unisono των εγχορδων από το έργο "Ελαφρύ Ιππικό" του Σιπέ 20''
  7. Ρωσικος χορός 30''
  Όλα τα έργα είναι πολύ ωραία και διαφορετικά μεταξύ τους ώστε να βοηθούν πολύ τα παιδιά να τα θυμούνται στην κάθε σκηνή. Είναι και ευκαιρία να "βομβαρδιστούν" οι υποδοχές αισθητικής των παιδιών με τόσα έργα εντυπωσιακά. Το καθένα θα κρατήσει το δικό του ή τα δικά του έργα που το εντυπωσίασαν πιο πολύ και θα αποτελέσουν την αρχή στην αισθητική παιδεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου